Spersonalizowana kampania makaronów Barilla na platformie Listonic

Dzięki efektywnej kampanii reklamowej na platformie Listonic oraz dobremu targetowaniu grupy docelowej, producent makaronu Barilla mógł bezpośrednio dotrzeć do konkretnych odbiorców, którym dedykowana była akcja.

Działania obejmujące dedykowane bannery, a także promptery i reklamy tekstowe wyświetlane w aplikacji Listonic, były częścią dużej kampanii reklamowej różnych rodzajów włoskich makaronów marki Barilla. Akcja była połączona z konkursem, w którym do wygrania była zagraniczna wycieczka, co dodatkowo zwracało uwagę konsumentów.

Kampania trwała od 10 maja do 7 czerwca 2017 roku. Grupą docelową akcji byli użytkownicy aplikacji Listonic, czyli osoby zamieszkujące głównie miasta powyżej 50 tysięcy mieszkańców w wieku od 25 do 45 lat. Bannery powiązane z akcją mogli zobaczyć wszyscy użytkownicy aplikacji mobilnej. Dodatkowo promptery oraz reklama tekstowa zostały odpowiednio spersonalizowane pod hasła związane z kuchnią śródziemnomorską, które pojawiały się na listach zakupów użytkowników Listonica. Dzięki dobremu targetowaniu kampania dotarła do przeszło czterystu tysięcy osób.

Spersonalizowana reklama wyświetlała się przy takich hasłach jak: makaron, spaghetti, bazylia, mozzarella, bolognese, oliwa itp.

Bartłomiej