200 000 UU w Listonic i nowy cennik.

Ilość konsumentów robiących zakupy z Listonic wzrosła i w grudniu będzie aż 200 000 aktywnych użytkowników. Wartość CPM zmniejszyliśmy tak, żeby w tradycyjnym budżecie zaoferować kampanię z większym zasięgiem i większą ilością odsłon. Reklamy na listach zakupów niezmiennie docierają do konsumentów w sklepach i podczas planowania Świątecznych zakupów.

Użytkownicy i ich aktywność

Obecnie z Listonic korzysta 175 000 konsumentów w miesiącu (MAU – Monthly Active Users). Każdy tydzień to 80 000 aktywnych użytkowników, zwykły dzień tygodnia to 19 000 aktywnych użytkowników, a w piątki i soboty ta liczba rośnie do 25 000. Podane liczby dotyczą tylko terytorium Polski.

Boże Narodzenie 2015

Przed ostatnimi Świętami pracowaliśmy przy kilku ciekawych kampaniach:

Reklamy Tesco Finest na listach zakupów Listonic
Reklamy Tesco Finest na listach zakupów Listonic
Tesco Finest -30% na wybrane produkty
Tesco Finest -30% na wybrane produkty

Dlaczego reklama na listach zakupów: Ludzie korzystający z Listonic cenią sobie jakość produktów, są świadomymi konsumentami. Tesco wybrało reklamę marki Tesco Finest jako przekaz, który najlepiej wpłynie na konsumentów korzystających z list zakupów na telefonach.

Kup Cukier Królewski i odbierz wyjątkowy prezent
Kup Cukier Królewski i odbierz wyjątkowy prezent

Dlaczego reklama na listach zakupów: Święta to czas domowych wypieków. Zaopatrujemy się w mąkę, proszki do pieczenia i bakalie. Więcej osób kupowało też cukier, a dzięki informacji o konkursie Królewskiego, którą dostawali najpierw w domu podczas planowania zakupów a później w sklepie przed półką z cukrami, wybór był łatwy.

Ciężarówki Coca Cola wyruszyły w świąteczną trasę
Ciężarówki Coca Cola wyruszyły w świąteczną trasę

Dlaczego reklama na listach zakupów: Kampania legenda. Żeby na Świątecznych stołach nie zabrakło charakterystycznej butelki Coca Cola pokazywała swoje ciężarówki w Listonic.

Kup Skittles i zagraj o Xbox One
Kup Skittles i zagraj o Xbox One

Dlaczego reklama na listach zakupów: Skittlesy są kupowane impulsowo, decyzja o zakupie zapada zazwyczaj w sklepie, dlatego produkt jest często eksponowany przy kasach, gdzie spędzamy trochę więcej czasu. Wspomnienie o Skittlesach na prywatnej liście zakupów dodatkowo zwiększa wielkość sprzedaży.

Kurpiowskie specjały - Chemii tylko między ludźmi
Kurpiowskie specjały – Chemii tylko między ludźmi

Dlaczego reklama na listach zakupów: Tradycyjnie staramy się, żeby na Świątecznym stole były wędliny wysokiej jakości. Pod marką Kurpiowskie Specjały dostępne są produkty bez sztucznych dodatków i o tym mówiła kampania reklamowa na listach zakupów.

Limitowane opakowania Tyskie
Limitowane opakowania Tyskie

Dlaczego reklama na listach zakupów: Wiele osób uważa, że Święta, to czas większej sprzedaży wina i mocniejszych alkoholi, ale liczby mówią, że wzrost sprzedaży piwa jest też spory.W tym czasie Tyskie zaproponowało nowe etykiety na piwach. Reklama piwa na listach to sprawdzone działanie. Obecność reklamowa marki w Listonic zwiększa ilość kupowanych piw reklamowanej marki względem konkurencji.

Majonez Kielecki, teraz 150 ml w prezencie na święta!
Majonez Kielecki, teraz 150 ml w prezencie na święta!

Dlaczego reklama na listach zakupów: Boże Narodzenie i Wielkanoc to równie dobre okresy dla sprzedaży majonezu. Producent Majonezu Kieleckiego często zwiększa sprzedaż poprzez sugestię wybrania tej marki bezpośrednio na listach zakupów.

Nie masz pomysłu na prezent Zaplanuj świąteczne zakupy z IKEA
Nie masz pomysłu na prezent Zaplanuj świąteczne zakupy z IKEA

Dlaczego reklama na listach zakupów: Przed Świętami osoby odpowiedzialne za zakupy w swoich gospodarstwach domowych poza zaopatrzeniem się w jedzenie muszą także kupić wiele prezentów. Użytkownicy Listonic mają mało czasu, często pracują do ostatniej chwili, dlatego reklamy Ikei z listą fajnych prezentów, które można kupić od ręki była strzałem w dziesiątkę. Zainteresowanie kampanią stopniowo rosło, żeby dzień przed Wielkanocą dać rekordowe wyniki.

Saturn radzi
Saturn radzi

Dlaczego reklama na listach zakupów: Saturn przypomniał klientom, że można tam szybko kupić elektroniczne prezenty, w dobrych cenach.

Dania Kitekat już za 2,29zł w Biedronce
Dania Kitekat już za 2,29zł w Biedronce

Dlaczego reklama na listach zakupów: Reklamy produktów dla zwierząt prowadzone w Listonic docierają tylko do osób, które kupują te produkty. Jeśli nie masz kota, to zapewne nie widziałeś tej reklamy. Producent mówił o promocji dostępnej w Biedronce.

Dopisz do listy maksymalną siłę Gripexu
Dopisz do listy maksymalną siłę Gripexu

Dlaczego reklama na listach zakupów: Jesień i zima to czas przeziębień. Jednym z leków na przeziębienie dostępnym w hipermarketach jest właśnie Gripex. Leki są eksponowane przy kasach, podobnie jak gumy i część słodyczy. Wrogiem ekspozycji przy kasach jest przywiązanie do telefonów. Ludzie korzystający ze smartfonów w kolejkach są mniej wrażliwi na tą formę promocji. Jest jednak możliwość, że używają Listonic i zobaczą reklamę Gripexu w miejscu, gdzie nie ma natłoku reklam – na prywatnej liście zakupów.

Nr 1 na Świecie według Google Play

Według ocen użytkowników na Google Play Listonic jest najlepszą i najszybciej zdobywającą nowych użytkowników na Świecie listą zakupów. Kolejne dwa miejsca pod względem oceny użytkowników to listy popularne w innych krajach. Miejsce drugie to Out Of Milk, a trzecie to Our Groceries. Obie aplikacja są popularne głównie w USA.