71% użytkowników smartfonów używa ich do szukania informacji o produktach

Według badania przeprowadzonego na próbie 2 tysięcy użytkowników smartfonów w Wielkiej Brytanii przez TradeDoubler 32% respondentów przynajmniej raz w tygodniu szuka informacji o produktach.

38% badanych stwierdziło, że po sprawdzeniu informacji o produkcie w telefonie kupili go, natomiast 25% pytanych zakupiło produkt przez smartfona. Z jednej strony pokazuje to potencjał m-commerce. Z drugiej udowadnia, że chętniej kupujemy produkty offline i ważne jest, aby informacje wyświetlane na smartfonie zachęcały do zakupów.

41% respondentów stwierdziło, że korzysta z telefonu co najmniej przez połowę czasu spędzoną w sklepie. Smartfon można wykorzystywać jako podręczną listę zakupów, skaner kodów kreskowych czy wyszukiwarkę promocji i kuponów rabatowych.

Ciekawe jest także stwierdzenie badanych, którzy aż w 71% wykazałoby zadowolenie, gdyby otrzymało wiadomość tekstową dotyczącą promocji w danym sklepie, gdy korzystają z darmowego wifi. Jest to mocny argument za wprowadzeniem darmowego Internetu na terenie supermarketu w zamian za komunikację marketingową przesyłaną na połączone urządzenia.

źródło: http://econsultancy.com/uk/blog/10828-32-of-smartphone-owners-use-mobile-to-research-products-every-week