BTS: Back To School nie dla każdego

Kończy się okres, gdzie w nazwach kampanii królowało słowo „grill”, a zaczyna się back to school, okres ważny dla sieci handlowych, ale też producentów artykułów papierniczych, podręczników, ubrań dla młodzieży oraz elektroniki.

Pencil Shavings by Oscar Cortez
Pencil Shavings by Oscar Cortez

Zgadza się: przez cały sierpień i aż do połowy września w zakupach planowanych na listach zakupów Listonic artykuły szkolne notują wzrost wystąpień o 60-70% do średniej z całego roku.

Popularność produktów papierniczych i szkolnych
Popularność produktów papierniczych i szkolnych wśród zakupów planowanych na listach zakupów Listonic

 

Naszą bazą danych są listy zakupowe, które odzwierciedlają tylko zakupy planowane. Przed dokonaniem dokładnych analiz, spodziewaliśmy się podobnych wzrostów w okresie back to school także dla innych kategorii produktowych. Największe nadzieje pokładaliśmy w artykułach kanapkowych, jogurtach, słodyczach i słonych przekąskach, które rodzice pakują dzieciom do szkoły. Ku naszemu zdziwieniu, te produkty nie są wyraźnie popularniejsze w omawianym okresie.

 

Co robić, żeby podnieść sprzedaż tych i innych produktów w okresie back to school? Możliwości są tylko dwie: starać się o zakupy impulsowe, albo o to, aby reklamowane produkty znajdowały się w planach zakupowych. Można to zrobić np. poprzez:

Na koniec przykład fajnej reklamy back to school: Target – Buy one, give one i czujesz się lepszym człowiekiem :)

Przez artykuły szkolne i papiernicze rozumiemy: pióra i piórniki, plecaki, zeszyty, temperówki, długopisy, kredki, pisaki, linijki, ekierki, cyrkle, flamastry, mazaki, trampki, korektory, farby do papieru, pędzle, notesy, dzienniczki, gumki, bloki rysunkowe, wycinanki, kleje, taśmy klejące, nożyczki, teczki, śniadaniówki, bidony, segregatory, modelinę, bruliony, okładki, bibułę, brystol, spinacze, klipsy, zszywki, dziurkacze, kalkulatory, notatniki, pinezki, zakreślacze, kątomierze, ołówki i inne przybory szkolne.