Czy w sklepach powinno być wi-fi?

Dostęp do darmowego Internetu w sklepie oznacza mniej problemów z połączeniem dla klientów ze smartfonami i tabletami. Dostęp do wi-fi najczęściej spotykamy w restauracjach czy kawiarniach, rzadko w dużych sklepach spożywczych.

Z jednej strony zrozumiałe jest, że zarządzający sklepami boją się szerokiego dostępu do aplikacji porównujących ceny czy wyszukujących tańsze produkty w sieci. Z drugiej strony konsumenci i tak korzystają z takich aplikacji podczas zakupów. 43% badanych w Wielkiej Brytanii używa aplikacji do porównywania cen podczas zakupów. W 2011 roku stanowili oni grupę jedynie 19%. 

Jeśli konsumenci i tak korzystają z Internetu podczas pobytu w supermarkecie, dlaczego nie mieliby surfować wygodnie, bez problemów z połączeniem? Właśnie dzięki dostępowi do wi-fi. Stałe łącze udostępniane przez sklep może być wykorzystane na rzecz wizerunku czy nawet reklamy sklepu. Konsument będzie zadowolony z możliwości darmowego połączenia z Internetem, a sklep może wykorzystać to, że między półkami znajduje się świadomy kupujący. Najłatwiejszym krokiem jest przesłanie klientowi specjalnego rabatu, promocji zainstalowania aplikacji pomagającej w zakupach, z bazą promocji z gazetek czy po prostu reklamę konkretnego produktu.

Kilka wskazówek dotyczących wprowadzania wi-fi na terenie sklepów:

1. Zapewnij konsumentom łatwy proces rejestracji – korzysta on z urządzenia mobilnego i ma ograniczoną cierpliwość.

2. Udostępnij wi-fi bez hasła.

3. Nie ograniczaj konsumentom dostępu do różnych serwisów, pozwól im korzystać z porównywarek cenowych. Postaraj się z nimi konkurować proponując spersonalizowane promocje i atrakcyjne oferty.

4. Wykorzystaj potencjał obecności świadomego konsumenta.

Wpis powstał na podstawie artykułu z http://econsultancy.com