Udane działania promocyjne dla marki Jacobs w aplikacjach Listonic oraz Moja Gazetka

Wiosną 2018 roku, w aplikacjach Listonic oraz Moja Gazetka, przeprowadzono udaną kampanię nowej kawy rozpuszczalnej Jacobs Barista Edition. Dzięki precyzyjnemu targetowaniu, w ciągu miesiąca przekaz reklamowy dotarł do przeszło miliona konsumentów.

Kampania przeprowadzona pod hasłem „Kawa jak z kawiarni” trwała od 15 maja do 14 czerwca 2018 roku. Jej celem była promocja nowego produktu firmy Jacobs, czyli drobno zmielonej kawy rozpuszczalnej, która dzięki wyjątkowej kompozycji ziaren zapewnia konsumentom smak tradycyjnej „małej czarnej” z ekspresu. Działania promocyjne obejmowały przede wszystkim kampanię bannerową oraz reklamy tekstowe (linki oraz podpowiedzi), które wyświetlano na listach zakupów w aplikacji Listonic. Precyzyjne targetowanie akcji zapewniło przeszło milion wyświetleń przygotowanych kreacji.

Reklama pojawiała się na ekranach smartfonów tych konsumentów, którzy dodawali do swoich list zakupów kawy (zarówno ziarniste, jak i rozpuszczalne) lub przyprawy wykorzystywane do wzbogacenia ich smaku. Wśród słów kluczowych wykorzystanych podczas akcji znalazły się między innymi: czekolada, deser, biszkopty, słodkie ciasteczka, kardamon, lawenda, chilli, cynamon, migdały, pistacje, granat, bakalie, lody, syrop z agawy. Reklamy wyświetlały się również u tych osób, które w ciągu ostatnich 3 miesięcy kupowały kawę.

Kampania kawy Jacobs Barista Edition była jedną z pierwszych akcji na platformie Listonic, w której wykorzystano przycisk „dodaj” („add to list”). Pozwala on dodać produkt do listy zakupów bezpośrednio z poziomu bannera reklamowego. Dzięki temu narzędziu, klient może szybko zweryfikować, ile osób prawdopodobnie kupiło reklamowany produkt.

Kawę Jacobs Barista Edition promowano również w aplikacji Moja Gazetka. Bannery reklamowe pojawiły się między innymi w gazetce sieci sklepów Tesco, jako hit miesiąca. W tym przypadku, wykorzystano banner oraz reklamę natywną, czyli tzw. kafelek.