Marcowo-kwietniowe kampanie reklamowe produktów FMCG.

Od początku epidemii Covid-19 minęły już ponad dwa miesiące. Zespół Listonic nie próżnował i przeprowadził kilkanaście udanych kampanii marketingowych dla marek i sieci FMCG. W tym artykule znajdziesz krótkie opracowanie kampanii dla produktów FMCG.

Promocje marketingową w naszych produktach dla sieci handlowych oraz produktów non food w marcu i kwietniu znajdziesz tutaj (sieci handlowe) oraz tutaj (non food).

Baner dla Frosty 

Marka Frosta jest od lat promowana jest w produktach reklamowych Listonic W marcu 2020 roku wybrała aplikację dietową Fitatu oraz aplikację zakupową Listonic do pokazania swoich produktów mrożonych pod hasłem Frosta – Mówi jak jest. Marka w swojej kampanii zaznacza wysoką jakość produktów. Na banerach znalazły się paluszki rybne, mexican chicken, noodle oraz ryba z pieca. Dodatkowo banery uzupełnione były o przycisk dodający artykuł do list zakupów oraz reklamę tekstową na listach zakupów.

 

Możliwości reklamowe Listonica dla Hortex

Od lutego do końca marca swoje produkty w Listonic promowała marka Hortex. Na banerach znalazły się gotowe zupy, dania chińskie i mrożone warzywa. Hortex w swojej kampanii wykorzystał baner z przyciskiem dodającym produkty bezpośrednio do listy zakupowej, baner prezentujący produkt pomiędzy ofertami sekcji gazetkowej,raz formaty natywne: linki tekstowe i sugestie produktów.. Tak duży wachlarz możliwości promocji marki pozwala na dotarcie do szerokiego grona użytkowników aplikacji Listonic, a wykorzystanie bannerów z przyciskiem “Dodaj do listy zakupów” oraz formatów natywnych pozwoliło marce na oszacowanie konwersji sprzedażowej. Podczas kampanii obecność produktów marki Hortex wzrosła na listach zakupów o 129%, podczas gdy cała kategoria zaliczyła wzrost 55% (prawie 3 razy mniejszy)

Obie marki Frosta oraz Hortex w dobie rozpoczynającej się pandemii wykorzystały pozytywny trend zintensyfikowanego i dokładniejszego planowania zakupów przez konsumentów. W marcu kategoria mrożonek rosła. Firmy te miały na celu wygenerowanie wzrostów zaplanowanych zakupów na produkty swoich marek, co okazało się bardzo skuteczne.

Banery expand idealne dla Winiary

W kwietniu realizowana była kampania marketingowa dla Winiary, która w swojej ofercie pokazała “Najprostszy sposób na dobry bulion” w słoiczku. Promocja odbywała się w aplikacji zakupowej Listonic z wykorzystaniem baneru z przyciskiem dodającym produkt do listy oraz baner z prezentującym ofertę w sekcji gazetkowej aplikacji.

Słodkie reklamy dla Wedla

Przez okres 2 tygodni kwietnia aplikacja zakupowa Listonic realizowała kampanię marketingową marki Wedel pod hasłem “E.Wedel – Przyjemność w czekoladzie na święta”. Polska marka promowana była banerami z przyciskiem umożliwiającym dodanie produktu do listy zakupowej, banerem pojawiającym się w sekcji gazetkowej aplikacji oraz reklamami tekstowymi. Uzupełnieniem kampanii na listach zakupów były kreacje w aplikacji gazetkowej Moja Gazetka: natywny kafelek oraz pełnoekranowe ad inserty.

 

Baner pełen smaków od Sokołowa

W świątecznym miesiącu kwietniu możliwości reklamowe Listonica wykorzystała również marka Sokołów z hasłem “Wielkanoc pełna smaków”. Celem kampanii był wzrost rozpoznawalności oraz pojawianie się na listach zakupów stosunkowo nowej marki naturalnych wędlin o dobrym składzie Naturrino. Landing page kierował użytkowników do informacji o dobrym składzie, bez konserwantów i ulepszaczy. Marka zaprezentowała najlepsze na czas świąteczny kiełbasy białe oraz szynki. Sokołów w swojej promocji wykorzystał pełnoekranową reklamę adinsert oraz baner w aplikacji gazetkowej Moja Gazetka, a także  reklamę tekstową w aplikacji Listonic oraz bannery umożliwiające dodanie białej kiełbasy Naturrino do listy zakupów. Dzięki tym działaniom produkty marek Sokołów zaczęły pojawiać się na listach zakupów ponad 2 x częściej, niż przed kampanią reklamową.

Reklama na święta z Cukrem Królewskim

W okresie przedświątecznym nie może zabraknąć kampanii marketingowych Cukru Królewskiego. Marka życzyła wszystkim udanych świąt w aplikacji Moja Gazetka wykorzystując pełnoekranowy adinsert. Baner pojawiał się w sekcji gazetkowej wybranych sieci handlowych.

 

Reklama w Listonic dla Haribo

Tuż przed świętami działania reklamowe na listach zakupów oraz w aplikacji Moja Gazetka rozpoczęła marka Haribo. Jako, że słodycze Haribo należą do stricte impulsowych zakupów, marka miała na celu przyzwyczajenie konsumentów do planowania zakupów produktów Haribo oraz Maoam. Same bannery z przyciskiem umożliwiającym dodawanie produktów do list zakupów spowodowały ogromne wzrosty produktów Haribo na listach zakupów. Zaczęły się one pojawiać na listach ponad 10 razy częściej niż przed kampanią reklamową. Wizerunkowym uzupełnieniem działań były ad inserty w gazetkach sieci spożywczych oraz bannery wyświetlane użytkownikom przeglądającym oferty promocyjne sieci handlowych.

Produkty Listonic to idealne miejsce do promowania produktów i marek FMCG. W naszej ofercie znajdziesz szeroki wachlarz rozwiązań marketingowych:
aplikacja zakupowa Listonic,
aplikacja gazetkowa Moja Gazetka,
aplikacja dietowa Fitatu,
-aplikacja do picia wody Water Drink Reminder,
-aplikacja ciążowa Moja Ciąża
-aplikacja gazetkowa Sales&Deals.
banery w tradycyjnym internecie- Grocery Magnet.

Jesteś ciekaw jak realizujemy kampanie dla innych marek i produktów FMCG? Zobacz nasze opracowania:

-Słodkie styczniowe kampanie z Hiszpańskim DIA.
-Grudniowe kampanie 2019 roku.
Kosmetyki w Listonic.
Sieci handlowe w aplikacjach i Grocery Magnet.
-Kampanie produktów FMCG w naszych produktach.