Kupony Żbik jako wsparcie akcji konsumenckich

Jednym z najczęstszych rozwiązań wybieranych przez marki w celu zwiększenia udziału w rynku, oprócz akcji promocyjnych, są konkursy konsumenckie i działania samplingowe.

Ze względu na rosnące znaczenie Internetu oraz mediów społecznościowych w życiu konsumenta, a co za tym idzie – komunikacji na linii marka-konsument, coraz istotniejszy staje się cykliczny charakter prowadzonych działań. Niestety, w przypadku konkursów konsumenckich oraz akcji samplingowych dość duży problem stanowi przechowywanie oraz dystrybucja nagród rzeczowych, nawet jeśli są nimi produkty marki. Najkorzystniejszym rozwiązaniem wydaje się automatyzacja procesu lub też przesunięcie części poniesionych kosztów na konsumenta.

Pod koniec ubiegłego roku wprowadziliśmy na rynek mobilny Kupony Żbik, aplikację której główną wartością dla konsumenta jest zwrot części poniesionych kosztów związanych z zakupami produktów szybkozbywalnych, zaś dla marki budowanie trialu produktu.

jak-zbik-to-robi

Projektując kupony na zakupy domowe, staraliśmy się stworzyć rozwiązanie, które oprócz wspomnianych aspektów promocyjnych, ułatwi przeprowadzanie bardziej angażujących działań marketingowych, do których zaliczane są m.in. konkursy i samplingi produktów – zaimplementowana w aplikacji funkcjonalność w łatwy sposób umożliwia przekazanie nagród pieniężnych, zaś kupony mogą być dystrybuowane w postaci adresu URL.

rezultat_zbik

Przykładowe zastosowanie Kuponów Żbik:

1. Ankieta

Marka, chcąc zebrać opinie o nowym produkcie, postanawia przeprowadzić akcję ankietową.
W celu zachęcenia konsumentów do wzięcia udziału w ankiecie, w zamian za jej wypełnienie, oferuje 10 zł kupon na zakup dowolnego produktu marki. Firma przewiduje, że w ankiecie weźmie udział do 500 konsumentów, dlatego też wygenerowanych zostanie 500 linków umożliwiających dodanie kuponu do Kuponów Żbik (odnośnik może być użyty tylko raz). Ponieważ ankieta przeprowadzona zostanie przez webowy system ankietowy, na adres e-mail użyty w trakcie ankiety, po jej zakończeniu zostanie automatycznie wysłany link z kuponem. Po aktywacji kuponu, przesłaniu paragonu z produktem, którego kupon dotyczy i weryfikacji poprawności paragonu, nastąpi przelew 10 zł na konto bankowe ankietowanego.

2. Konkurs

Marka organizuje trwający miesiąc konkurs, w którym codziennie wygrać można 10 biletów dla dwóch osób do dowolnego kina, na dowolny seans. Nie chcąc tracić czasu na negocjacje z sieciami kin, postanawia skorzystać z Kuponów Żbik i przekazać zwycięzcom kupon, w oparciu o który zwrócony zostanie koszt zakupu biletu.

para_na_zakupach

W obu opisanych przypadkach, marka ponosi jedynie niewielki koszt wynikający z przygotowania kuponów oraz koszt związany z obsługą i wypłatą pieniędzy na konta bankowe.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby Kupony Żbik znalazły zastosowanie w programach lojalnościowych oraz innych formach akcji konsumenckich :)