Nowości w formatach reklamowych w Listonic.

Nowy trend na rynku smartphonów, to stosowanie przez producentów telefonów coraz większych ekranów (powyżej 739 px wysokości). Obserwując tę zależność zespół Listonic postanowił wdrożyć nowy format reklamowy, który będzie odpowiadać wymogom coraz większych ekranów, będą one większe i wyraźniejsze. Jako, że wyświetlacze są coraz wyższe, formaty reklamowe nie ingerują  bardziej niż dotychczas w przestrzeń użytkową aplikacji Listonic. 

I tak format reklamowy expand banner w Listonic (banner, który rozwija się wraz ze scrollowaniem listy zakupów do samego dołu) implementujemy obecnie w dwóch rozmiarach:

  • standardowym 1080×180, który rozwija się do wymiaru 1080×540 px (banner w tym rozmiarze będziemy wyświetlać na telefonach, o ekranach mniejszych niż 724 px wysokości);

 

  • powiększonym tj. 1080x300px bazowo i 1080x900px po rozwinięciu (banner w tym rozmiarze będziemy wyświetlać na ekranach wiekszych niż 724 px wysokości).

 

Duże telefony ma obecnie 30% użytkowników Listonic, a trendy pokazują że ten udział rośnie w ostatnim czasie. Wprowadzając tą zmianę, zespołowi zależy na jak najbardziej efektywnej implementacji reklam dobrej jakości. Bierzemy też pod uwagę użytkownika – realnie większy banner będzie zajmować podobną procentowo powierzchnię dużego telefonu. Na kreacji jednocześnie da się zmieścić więcej informacji nie tracą powierzchni użytkowej aplikacji.

Podobnie jak w przypadku zwykłych standardowych banerów, duże odpowiedniki będą miały możliwość zaimplementowania przycisku “Dodaj do listy zakupów”. Przycisk ten automatycznie dodaje produkt z kreacji reklamowej do listy zakupów użytkownika. Dodanie przycisku do banera powoduje zwiększenie jego powierzchni  o 20% większa – 864px.

 

Dostępne formaty reklamowe w Listonic


Chcąc dotrzeć do jak największej ilości użytkowników aplikacji zakupowej Listonic można wykorzystać inne formaty reklamowe dostępne w aplikacji. Pomijając wyżej opisany nowy format dedykowany większym ekranom, Listonic dysponuje formatami natywnymi, które pozwalają trafić do bardzo precyzyjnej target grupy, tj. do osób, kóre live dodają do list zakupów produkty podobne do reklamowanego w aplikacji:

  • Link tekstowy;
  • Sugestie produktów;

 

Kampanie reklamowe w Listonic pomagają dotrzeć do odbiorców w odpowiednim momencie ścieżki zakupowej. Wykorzystując w swojej promocji banery typu alt posiadające przyciski dodań reklamowanych produktów do list, zwiększamy szanse dodania produktu do koszyka zakupowego, docelowo wpływamy na zwiększenie sprzedaży reklamowanego produktu. Listonic jest idealnym miejscem do reklamowania produktów z kategorii: FMCG, drogeryjnych oraz dom i ogród. Napisz do nas reklama@listonic.com ,a dopasujemy ofertę i format do Twoich potrzeb.

Sprawdź jak Listonic sprawdził się w kampaniach reklamowych:

Przykład kampanii dla Lidla: