PizzaPortal – kampania Grocery Magnet™ z Listonic

W dzisiejszych czasach wiele osób nie może pozwolić sobie na gotowanie wyszukanych, czasochłonnych i skomplikowanych dań. Stawia się na posiłki szybkie w przyrządzeniu. Inspirację mogą stanowić liczne blogi kulinarne będące zbiorem prostych i smacznych przepisów.

Wykorzystując  Grocery Magnet™ dla Marek FMCG, jesteśmy w stanie dotrzeć z komunikatem do osób zainteresowanych konkretnymi przepisami kulinarnymi. Z racji tego PizzaPortal postanowiła przetestować ten mechanizm, proponując użytkownikom skorzystanie z serwisu PizzaPortal.pl, w którym można zamówić różnego rodzaju gotowe potrawy do domu. Kampania miała za zadanie sprowadzić jak największą ilość użytkowników na stronę pizzaportal.pl oraz skusić ich do zamówienia dań przez portal.

Kampania była kierowana do trzech grup osób:

  • zainteresowanych przepisami na pizzę,
  • przepisami na sałatki,
  • przepisami na szybkie w przygotowaniu dania.

W kampanii wykorzystaliśmy pięć formatów bannerowych, każdy format miał trzy różne kreacje w zależności od grupy docelowej:

  • Double Billboard 750×200,
  • Billboard 750×100,
  • Banner 728×90,
  • Rectangle 300×250,
  • Skyscraper 160×600

pizza-portal

Była to pierwsza, testowa kampania tego klienta. W czasie jej trwania intensyfikowaliśmy emisję na te kreacje oraz to inventory, które dawały najlepsze efekty. Z raportów wynika, że wskaźniki bounce rate, czasu spędzonego na stronie oraz CTR, były bardzo dobre dla reklamy typu display. Dlatego klient po przeanalizowaniu wyników kampanii postanowił przeprowadzić kolejną tego typu akcję w czerwcu, już na większym zasięgu.