Pralki i garnki, czyli jak reklamować non food na listach zakupów.

Listy zakupów Listonic to miejsce najczęściej kojarzone z produktami FMCG. Tymczasem użytkownicy tworząc listy zakupów, często planują dużo poważniejsze wydatki tworząc organizer swojego budżetu. W Listonic popularnymi produktami spoza kategorii FMCG są na przykład urządzenia i akcesoria gospodarstwa domowego, ubrania czy meble.

 

Zebraliśmy przykładowe produkty z kategorii nie codziennych zakupów i przeanalizowaliśmy ich wzrosty na listach zakupów aplikacji Listonic porównując ostatni kwartał roku 2019 i 2020.

 

Zbadaliśmy ilość produktów z kategorii mebli potrzebnych do pracy zdalnej – krzesła, fotele oraz biurka. Tego rodzaju produkty pojawiały się na listach zakupów w Q4 2020 roku średnio o 40% częściej niż w 2019. Osoby pracujące w domach chcą zwiększać swój komfort pracy i inwestują w artykuły i wyposażenie biurowe. Zmieniają się również zapotrzebowania na komputery i laptopy, produkty te zanotowały w Q4 2020 wzrost o średnio o 37% w stosunku do analogicznego okresu z roku 2019.

Okres zimowy oraz dłuższe przebywanie w domach wpłynęło na kategorię AGD i RTV. Jesienią 2020 pralki i zmywarki trafiły na listy zakupów średnio o 45% częściej niż 2019. Podobnie jest w przypadku kuchenek gazowych i płyt indukcyjnych których popularność wzrosła o 46%. Pozostając w kuchni przyjrzeliśmy się akcesoriom kuchennym takim jak garnki i patelnie, których zainteresowanie od 2019 wzrosło o średnio 55%.
Listy zakupów doskonale wskazują kiedy konsumenci zmieniają opony na nowy sezon, w 2020 był to miesiąc listopad. Ilość dodanych opon na listy w tym miesiącu wzrosła o 100% w porównaniu do 2019 roku. Tutaj warto zaznaczyć, że jesienią zrealizowaliśmy kampanię reklamową, której celem było planowanie zakupu opon, stąd wzrosty w tej kategorii są wyższe niż w pozostałych.

Kampanie reklamowe

 

Popularność na listach zakupów kategorii nie związanych z żywnością wzrasta z roku na rok. Fakt ten zauważają producenci i marki kategorii nie FMCG. W 2020 Listonic miał przyjemność realizować kampanie reklamowe wielu marek nie związanych z żywnością w aplikacjach lifestylowych takich jak Listonic, Moja Gazetka i Fitatu. 

Potrzebujesz więcej? Już teraz zapraszam Cię do materiału w którym znajdziesz więcej przykładów kampanii non food w aplikacjach.

Oto przykładowe banery i kreacje marek spoza FMCG:
  • platforma Allegro z reklamą opon samochodowych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Sieć handlowa Aldi w promocji odzieży i elektroniki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Kampania reklamowa ekspresów do kawy marki Siemens

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Urządzenia kuchenne marki Electrolux

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aplikacja zakupowa Listonic, gazetkowa Moja Gazetka oraz dietowa Fitatu to miejsce dla reklam z różnych kategorii produktowych. Użytkownicy naszych aplikacji planują nie tylko zakupy, ale także całe budżety i diety. Powyższe aplikacje najsilniej związane są z jedzeniem i pozostałymi produktami FMCG. To oznacza, że użytkownik najczęściej otrzymuje FMCGowe kreacje reklamowe. W momencie gdy wyświetla mu się reklama non-food/fmcg uwagę usera dużo łatwiej jest przyciągnąć. Dla przykładu jedna z sieci handlowych pokazująca w naszych aplikacjach zakupowych kreacje food & non-food, na tych drugich ma CTR-y dwa razy wyższe niż na reklamach produktów FMCG. Czy to znaczy, że aplikacje zakupowe nadają się lepiej do reklamowania produktów non-food? Zdecydowanie nie, tu trzeba głębiej przeanalizować specyfikę produktu i odpowiednio do niego dobrać współczynniki, które mogą świadczyć o efektywności kampanii, a także formaty na których dobrze jest reklamę realizować. 

Przykład: sieć handlowa reklamuje banany w dobrej cenie za kilogram 1,99 zł. Tutaj parametrem efektywnościowym może być zasięg komunikatu, kliki w landing page są mniej istotne, bo czego z landing page możemy się dowiedzieć o bananach? Z drugiej strony, gdy na kreacji reklamowany jest dron, kliki będą zdecydowanie bardziej istotne. Tutaj landing page jest dla zainteresowanego usera kluczowy, żeby zbadać parametry produktu. Klik to odzwierciedlenie intencji zainteresowania produktem. Przy bananach samo obejrzenie komunikatu wyczerpuje element zainteresowania – na kreacji jest produkt, cena i okres promocji.

To dla Ciebie za mało, by zrealizować kampanię z Listonic?

Więcej o efektach kampanii w Listonic przeczytasz TUTAJ.

 

Zatem dlaczego aplikacje zakupowe są dobrym miejscem na reklamę produktów nie FMCG-owych?

  • przyciągają uwagę odmiennością kreacji na tle większości komunikatów reklamowych,
  • dla kampanii, których celem jest wpływ na sprzedaż, docieramy do usera gdy poszukuje zakupowych inspiracji, planuje zakupy lub ich dokonuje. Dzięki temu trafiamy z komunikatem w najlepszym momencie myślenia o kupowaniu,
  • jak pokazują dane z list zakupów czy komunikacja sieci w gazetkach promocyjnych, non foody są coraz większą częścią aplikacji zakupowych, zatem i trend wykorzystania ich przez reklamodawców ewoluuje do produktów non-food.

Jeśli jesteś zainteresowany planowaniem kampanii z marek FMCG zapraszamy do lektury TUTAJ.

Dla Nas z perspektywy briefa / tworzenia koncepcji media planu w naszych mediach, najważniejsze jest poznanie celów kampanii i jej KPI. Do każdego ze współczynników efektywnościowych można dobrać różne aplikacje czy formaty. Takie właśnie podejście sprawiło, że w ostatnim półroczu częściej niż wcześniej realizowaliśmy z sukcesami kampanie non-foodowe dla Naszych Klientów.

Przez cały rok 2020 analizowaliśmy listy zakupów pod kątem dodań produktów nie tylko z kategorii FMCG. 

Analizy miały na celu pokazanie jak pandemia wpływa na decyzje konsumentów, teraz możesz zobaczyć jak zmieniały się dodania do list zakupów Listonic kategorii FMCG i non food przez cały 2020.
lipiec- listopad 2020 ,
maj- lipiec 2020,
Święta Wielkanocy 2020,