Promocja cashback na produkty Oral-B, drobne AGD

Promocja Oral-B dotyczyła szczoteczek elektrycznych oraz końcówek do szczoteczek. Trwała 2 miesiące: luty i marzec 2017 i była prawdopodobnie pierwszą w Polsce promocją tego typu, gdzie konsument dostawał zwrot pieniędzy w 2 dni i nie musiał wysyłać niczego pocztą.

 

Wyniki akcji przekroczyły nasze oczekiwania. Konsumenci chętnie korzystali z takiej formy promocji, wysyłanie zdjęć poprzez aplikację i ze strony Internetowej było dla nich wygodnym rozwiązaniem. Akcja była dostępna w elektro marketach, sklepach online oraz w wybranych hipermarketach.

Organizując promocję poprzez Kupony Żbik maleje bariera wejścia dla konsumenta oraz koszty akcji dla organizatora. Konsumenci wysyłają zdjęcia paragonów i wyciętych kodów za pomocą telefonu z aplikacji Kupony Żbik oraz przez stronę www. Obsługa klienta działa przez wiele kanałów komunikacji: infolinia, email, live chat i komunikacja w aplikacji oraz na stronie.

Promocja cashback prowadzona tradycyjnie

Promocja cashback prowadzona przez Kupony Żbik

    1. Konsument kupuje produkt.
    2. Konsument pakuje do koperty i wysyła pocztą paragon oraz wycięty kod kreskowy.
    3. Agencja organizatora, w terminie 2-3 miesięcy weryfikuje zakup oraz robi przelew na konto konsumenta.
    1. Konsument kupuje produkt.
    2. Konsument fotografuje telefonem paragon i wycięty kod kreskowy.
    3. Żbik, w terminie 2 dni weryfikuje zakup oraz robi przelew na konto konsumenta.

 

Akcja jest prowadzona kanałami cyfrowymi, wszystko dzieje się szybko. Statystyki za wczoraj są dostępne dzisiaj rano. Każdego dnia można zobaczyć ile osób chciało wziąć udział w promocji, a ile wzięło, jaki jest koszt cashbacków, ile jest zakupów w których sklepach. W trakcie trwania promocji można poszerzyć listę sieci handlowych w której będzie dostępna promocja, albo dodać kilka produktów, na które również będzie obowiązywać promocja.

Organizator może zbierać dane kontaktowe konsumentów, żeby móc później do nich prowadzić komunikację: Np. osoby, które kupią ekspres na kapsułki mogą dostawać przypomnienia o zakupie kapsułek (email, facebook, reklamy w Internecie, a nawet tradycyjną pocztą) Dane kontaktowe mogą być zbierane w programie CRM marki, lub udostępniane działowi marketingu w inny sposób.

 

Promocja na żywo