Ranking marek ketchupu

ketchup

Ketchup – sos o tysiącu imion.

Ketchup, keczup, keczap – sos pomidorowy, przyprawa, urozmaicenie kanapki czy przekąski. Niby tylko niepozorny dodatek, jednak wiele osób nie wyobraża sobie jego braku w codziennej kuchni. Bohater dziecięcych dań, ratunek biednych studentów, nieodzowny element dania fast food; przez niektórych traktowany nawet jako codzienna porcja warzyw na talerzu. Jakie ketchupy wybieramy najczęściej? Analizujemy marki ketchupów pojawiające się na listach zakupów Listonic.

Polacy także pokochali keczup, tworząc nawet własną, kultową markę – Włocławek (4. miejsce). Trzy pierwsze pozycje zajmują hegemoni rynku: Heinz (w tym Pudliszki) i Hellmann’s.

 Ketchupy na listach zakupów

Zważywszy na to, że rynek keczupów w Polsce jest wyceniany na ponad 425 mln złotych, udział w batalii o wybór polskiego konsumenta wydaje się być grą wartą świeczki.

Używając ketchupu, wielu z nas nie zdaje sobie sprawy z faktu, że swoją karierę zaczynał prawdopodobniej w Chinach jako baza do przyrządzania potraw rybnych. Ketchup był zresztą pierwotnie sosem nie tylko pomidorowym, dlatego mimo, że w tej chwili próżno by szukać ketchupu z pieczarek  czy z orzechów włoskich, to na butelkach nadal, dla uściślenia, widnieje nazwa „tomato ketchup”.

Od tamtej pory keczup przebył długą drogę, podbijając przebojem rynki USA, Kanady i Europy i stając się nieodzownym elementem wystroju barów, małych gastronomii, jak również wiernym kompanem grilla.

 

Źródła: