Tesco promuje „Historie pisane smakiem” za pomocą Grocery Magnet

„Historie pisane smakiem” to duża kampania reklamowa sieci marketów Tesco, która w okresie od 4 do 30 kwietnia promowana była za pomocą narzędzia Grocery Magnet. Motywem przewodnim akcji były przepisy kulinarne dla których tło stanowiły autentyczne opowieści mówiące o międzyludzkich więziach.

Akcja, którą przeprowadzono na platformie Grocery Magnet rozliczana była w modelu CPM. Działania promocyjne kierowane były do osób, które szukają w sieci przepisów kulinarnych. Odpowiednia optymalizacja kampanii i dedykowane mechanizmy targetowania, pozwoliły dotrzeć z przekazem reklamowym do przeszło 1 miliona użytkowników.

Zadaniem kampanii „Historie pisane smakiem” było podkreślenie ogromnej roli, jaką każdego dnia odgrywa jedzenie w budowaniu więzi międzyludzkich. Co ciekawe, w tym przypadku nie jest to jedynie hipoteza. Przed rozpoczęciem akcji, ośrodek badawczy SW Research przeprowadził dedykowane badania. Wynika z nich, że dla 80,5% Polaków wspólne jedzenie buduje więzi między członkami rodziny. 81,8 procent ankietowanych ma wspomnienia z dzieciństwa związane z przygotowaniem potrawy przez ukochaną osobę, a 80,7% respondentów uważa, że poprzez jedzenie można okazywać uczucia.