Wiemy już, co gryzie marketerów!

mobile

 

Dokładniej rzecz biorąc – wiemy, co gryzie ich w polskiej mobilności.
W dniu 6 czerwca 2013, podczas Forum IAB, ogłoszono wyniki ogólnopolskiego badania „Co gryzie marketerów”.

 

W połowie kwietnia 2013 agencja marketingu internetowego Golden Submarine i agencja badawcza TNS Polska rozpoczęły akcję „Co gryzie marketerów”. Na stronie cogryzie.pl można było zadawać pytania na temat mobilności lub głosować na najbardziej interesujące z już dodanych.

12 pytań o największej ilości głosów zostało zredagowanych na potrzeby badania przez TNS Polska. Następnie metodą wywiadu bezpośredniego zadano je reprezentatywnej grupie 1000 osób w wieku 15+.

Marketerów interesowało jak oceniana jest użyteczność smartfona, jaką wiedzę mają użytkownicy o możliwościach przez nie oferowanych i jak ją wykorzystują w praktyce. Na 1000 przebadanych osób, 153 zadeklarowało posiadanie smartfona, dając wynik 15%, podczas gdy wg Raportu Mobile Life, odsetek ten wynosi 31%, zatem często nie wiemy, jakiego sprzętu jesteśmy użytkownikami. Do nadrobienia są także zaległości z zakresu wiedzy o systemach operacyjnych i aplikacjach.

Smartfony traktowane są przez użytkowników jako mobilne źródło informacji, centrum rozrywki (zdjęcia, serwisy społecznościowe), a także coraz chętniej jako środek płatniczy. Respondenci nieco obawiają się o bezpieczeństwo takich transakcji, ale jednocześnie dostrzegają możliwość zastąpienia tradycyjnych sposobów płatności bezgotówkowych smartfonami.

Podsumowując, w porównaniu do ogółu badanych, użytkownicy smartfonów dostrzegają ich pozytywny wpływ w wielu dziedzinach życia: od efektywniejszych zakupów, przez bieżący kontakt ze znajomymi i rodziną, po stały dostęp do najświeższych informacji. Cytując Golden Submarine, „Smartfon ułatwia życie, ale trzeba go mieć, żeby to zrozumieć”.

Zainteresowanych tematem odsyłamy do stron akcji i raportu: http://networkedblogs.com/LVJLL, http://www.cogryzie.pl/

A dla miłośników infografik, zamieszczamy stworzony przez Golden Submarine raport w formie graficznej.

infografika co gryzie marketera

Źródło obrazka: http://www.vectoropenstock.com/4773-Ipad-vector