Włoski producent makaronu króluje na mobilnej liście zakupów

pasta

Tym razem, analizując mobilne listy zakupowe naszych użytkowników, pod lupę wzięliśmy rynek makaronów w Polsce. Jak się okazało, wśród producentów markowych na pierwszym miejscu nie znalazł się producent o największym udziale w rynku. Kto go zastąpił? 

Według badań GFK dotyczących rynku makaronów w Polsce,  niekwestionowanym liderem makaronowym są marki własne sieci handlowych. Nas natomiast bardziej zainteresowała ta druga strefa – producentów markowych. Analizując listy zakupowe, spośród wpisów z określoną marką makaronu, dopiero na drugim miejscu pojawiła się marka Lubella (19, 64%), posiadająca największy udział w rynku spośród producentów markowych.  Ustąpiła ona miejsca włoskiemu producentowi, firmie Barilla, który w naszym zestawieniu osiągnął pułap 23,71 %. Następnie pojawiły się marki: Melissa (17, 5 %) i Goliard (12,48%).

procentowy udział marek w rynku makaronu

Marka Proc. udział
Barilla 23,71%
Lubella 19,64%
Melissa 17,50%
Goliard 12,48%
Podravka 5,27%
Arrighi 4,89%
Malma 4,45%
Agnesi 4,27%
Czarnieckie 1,63%
Animak 1,57%
Lubelski 1,57%
Bartolini 1,25%
Sorenti 0,94%
Eko-mak 0,82%

 

Warto nadmienić, iż analizowane przez nas dane dotyczą zakupów planowanych. Możliwe, że w segmencie zakupów impulsowych rozkład marek mógłby wyglądać inaczej.

Źródło: