Zwrot pieniędzy za produkty P&G na stronie Everydayme.pl

Jeden z czołowych liderów FMCG, Procter & Gamble, zaprezentował na swoim serwisie Everydayme.pl promocję Cashback, dzięki której możemy zyskać zwrot pieniędzy za zakup produktów Fairy, Vizir, Oral-B, Tampax czy Ambi Pur. Konsument otrzymuje środki przelewem wykorzystując wyłącznie funkcjonalność witryny everydayme.pl

W wyniku współpracy pomiędzy Listonic, a Procter&Gamble użytkownicy portalu everydayme.pl zyskali dostęp do specjalnych kuponów umożliwiających zwrot pieniędzy za zakup wybranych produktów P&G. Innowacyjna promocja wykorzystuje wyłącznie nowoczesne rozwiązania webowe, dzięki czemu użytkownicy są w stanie w kilka minut przejść proces weryfikacji i zyskać nawet 200 złotych przelewem na swoje konto bankowe. 

Strona everydayme.pl to portal stworzony przez Procter&Gamble, gdzie znajdziemy przepisy lifestylowe porady oraz możemy dołączyć do tzw. Grona Ambasadorów, czyli specjalnych testerów nowych produktów. Od czerwca możemy też skorzystać z atrakcyjnej promocji Cashback, pozwalającej odzyskać wydane pieniądze. 

Współpracę Listonic z Procter & Gamble przybliża dokładnie Emil Krzemiński, B2B sales & marketing manager – „Nasza kooperacja trwa już ponad 6 lat. Zaczynaliśmy od wielu kampanii mediowych dla marek takich jak Olay, Vizir, czy Head&Shoulders, później realizowaliśmy kampanie z kuponami na zwrot gotówki opartymi o nasze media (aplikacje oraz strona Kupony Żbik). Obecna część współpracy polega na dostarczeniu klientowi szeregu usług wspierających ich w procesach realizacji własnych kampanii typu ‚cashback’ – czyli kupony z zwrotem gotówki za zakup produktów. Tego typu akcje zachęcają konsumentów do spróbowania produktów np. elektrycznych szczoteczek Oral-B ze zmniejszonym ryzykiem. Klient zyskuje w zamian sporo wiedzy o przyzwyczajeniach zakupowych danego konsumenta, co ważne – tylko za jego wyraźną zgodą. Mamy tu więc przykład sytuacji typu win-win, która bez zachęty finansowej mogłaby się nie udać.” 

Popularność kuponowych promocji zdaje się nabierać rozpędu. Według portalu wiadomoscihandlowe.pl sieci marketów, takich jak Lidl, czy Tesco coraz częściej wybierają takie formy budowania lojalności u klientów. Wspomniane wcześniej Tesco udostępniło specjalne kupony rabatowe 1,3 miliona użytkownikom, a Lidl oraz Rossmann walczą o pierwsze miejsce – aplikacja tego sklepu jest używana przez prawie 4 miliony użytkowników, z kolei Rossmann jest w tej chwili niepodważalnym liderem – 6,19 mln użytkowników! Listonic może czuć się współodpowiedzialny za sukces tej sieci drogerii – nasza firma była odpowiedzialna za UX aplikacji. 

Paragony mogą być też dobrym pomysłem na walkę z szarą strefą. Według money.pl Ministerstwo Finansów rozważa powrót loterii paragonowej. Resort w ten sposób skłania konsumentów do dbania o to by przy każdych zakupach przypomnieć o wydaniu paragonu. Nieuczciwi przedsiębiorcy w takich wypadkach mają tylko jedno wyjście – rejestracja kasy fiskalnej. Państwo również skłania się do usprawnienia procesu losowania nagród wchodząc na ścieżkę cyfrowych rozwiązań – paragon należało zarejestrować na specjalnej stronie internetowej. Dane mówią same za siebie: przez 18 miesięcy zostało zarejestrowanych ponad 137 milionów paragonów, w tym blisko 3,5 miliona z branż dodatkowo premiowanych. 

O popularności Narodowej Loterii Paragonowej świadczą wyniki raportu Google Trends prezentującego najpopularniejsze hasła wpisywane przez Polaków w wyszukiwarce Google w 2015 r. Hasło „loteria paragonowa” zajęło 1. miejsce w kategorii „Tematy, o których się mówiło” oraz 4. miejsce wśród informacji w kategorii „Najszybciej zyskujące na popularności”.

Obserwując powyższe akcje promocyjne zauważamy coraz silniejszy trend związany z przechodzeniem na rozwiązania mobilne i webowe. Tradycyjna wysyłka paragonów za pomocą standardowych, offlinowych rozwiązań, np. poczty wiążą się ze znacznym wydłużeniem procesu weryfikacji konsumenta, co może zniechęcać do udziału w tego typu promocjach.

Dzięki takim rozwiązaniom jak przygotowana przez Listonic aplikacja Kupony Żbik zdjęcie paragonu za zakupy będące warunkiem udziału w promocji można było przesłać do weryfikacji w ciągu kilku sekund! Co więcej, taka akcja jest prowadzona kanałami cyfrowymi, wszystko dzieje się szybko. Statystyki za wczoraj są dostępne dzisiaj rano.

Każdego dnia można zobaczyć ile osób chciało wziąć udział w promocji, a ile wzięło, jaki jest koszt cashbacków, ile jest zakupów w których sklepach. W trakcie trwania promocji można poszerzyć listę sieci handlowych w której będzie dostępna promocja, albo dodać kilka produktów, na które również będzie obowiązywać promocja. Więcej informacji znajdziecie w naszym poprzednim artykule o Kuponach Żbik.

Organizator może zbierać dane kontaktowe konsumentów, żeby móc później do nich prowadzić komunikację: Np. osoby, które kupią ekspres na kapsułki mogą dostawać przypomnienia o zakupie kapsułek (email, facebook, reklamy w Internecie, a nawet tradycyjną pocztą) Dane kontaktowe mogą być zbierane w programie CRM marki, lub udostępniane działowi marketingu w inny sposób.

W wypadku serwisu everydayme.pl użytkownik może wykorzystać dowolną ilość kuponów z sekcji “Oferty”. Wybrane kupony są aktywowane w naszym koszyku. Po zrobionych zakupach wystarczy, że konsument zaloguje się na swoje konto w serwisie za pomocą smartphone i prześle zdjęcie paragonu. Listonic, odpowiedzialny za proces weryfikacji, w kilka minut sprawdza, czy przesłany plik jest prawidłowy oraz czy paragon spełnia warunki promocji – cały proces skrócony jest do minimum tak, by użytkownik jak najszybciej uzyskał feedback oraz możliwość zwrotu pieniędzy.

Do końca roku możemy zyskać aż 200 złotych na produkty Oral-B, a także od 10 do 1 złotego przy zakupie produktów firmy Vizir, Tampax, Ambi Pur, czy Fairy. Projekt jest wciąż intensywnie rozwijany i spotyka się z dużym zainteresowaniem – polecamy śledzić stronę everydayme.pl!

 

Promocja na żywo:

Przeczytaj także: